Wednesday, January 11, 2012

Mutu Pengadilan masih ditakuk lama??

amacam korg??best x game td???puas aty ng keputusan perlawanan??n puas aty x ng corak pemainan team korg?? cograt utk y menang.Yang kalah cuba lg next game. Apa2x pun ary nie aq nk fokus kepada mutu pengadilan la.

  sbb ap aq kata cm 2??korg pun bleh adili sendiri berdasarkan apa yang korg tgk td.Game 1st pun sudah kita nampak bahawa mutu pengadilan yang tidak sempurna ditunjukkan.
 
  Ya, kita akui bahawa setiap orang melakukan kesalahan.Dan kita akui bahawa FAM kata yang pengadil yang diorang pilih mendapat pengiktirafan dari FIFA.Tp adakah dgn itu cukup untuk menyakinkan bahawa mutu pengadilan kita bersih dan adil???
 
  Pasti ramai yang kata tidak. Ini terbukti dengan 2 game pada malam nie yang dikatakan berat sebelah.Contoh perlawanan di antara Sabah melawan Felda United yang berkesudahan Felda menang 2-0.Dikatakan bahawa 3 gol dari player Sabah dibatalkan oleh pengadil perlawanan.

 
  Aq bukan la nk memburukkan keadaan dan menuduh tanpa usul periksa.Cuma berharap agar pihak berwajib melihat kembali Video perlawanan terbabit agar penjelasan dapat diberikan dan menyiasat samaada wujud amalan rasuah didalam kancah bola sepak Malaysia atau tidak. Dan jika benar tindakan pengadil, pihak berwajib harus lah mengemukakan bukti.jika sebaliknya tolong tukar kan jew pengadil dengan yang lain.

Tadi masa Perak lawan Terengganu pun aq tgk pengadil lembab jew..geram pun ada. Korg x caye korg tgk sendiri la jika ad siaran ulangan Perak lawan Terengganu.Aq x larat nk maki hamun dh tindakan bengong yang di buat oleh pengadil.Jangan disebabkan 2 -3 ekor nie semua pengadil akan jadi buruk nama.Baik dirawat sebelum makin parah.Aq bukan nk sabotaj pengadil.Tapi just nk tgur jew la.Agar semua org puas aty.Xkn tiap kali p Stadium nk dgr Penyokong sorak "pengadil bodoh" or "pengadil B**I" kn??.Nak fair play kena la yg jaga dia pn fair jgk.^^Baru la mercun,Botol/Sampah x dibaling ke padang.Maju la pengadilan untuk sukan tanahair kita.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.